Szanowni Państwo, zwracam się z uprzejmą prośbą o poradę w zakresie planowanego wykorzystania Państwa materiałów w
torowisku tramwajowym. Zajmujemy się wykonaniem projektu torowiska tramwajowego w Warszawie.
Z uwagi na negatywne doświadczenia z dotychczasową eksploatacją torowiska w ciągu tej trasy, rozważamy zastosowanie zabudowy torowiska wraz z warstwą ścieralną z betonu cementowego utwardzanego powierzchniowo i fakturowanego za pomocą stemplowania zamiast nawierzchni bitumicznej.
Chciałbym prosić o radę odnośnie Państwa produktów, które można zastosować do tej konstrukcji. Potrzebne są możliwe najtrwalsze rozwiązania z uwagi na prowadzony ruch autobusów o dużym natężeniu po tym torowisku.
W związku z powyższym kilka pytań:
- Czy jako utwardzenie można zastosować utwardzacz Extratop Enduro, który będzie potem stemplowany? (wzór stemplowania – bruk granitowy). Jeśli nie można zastosować utwardzacza Extratop Enduro, to prosiłbym o wskazanie innego o jak najlepszych parametrach wytrzymałościowych.
- Jakie kolory można zastosować dla tego wzoru stemplowania – interesuje nas kolor szary, ciemnoszary lub możliwie zbliżony do czarnego.
- Czy w technologii betonu odciskanego będzie możliwe uzyskanie zakładanych w projekcie pochyleń poprzecznych?
- Uprzejmie proszę o podanie oferty cenowej dla metra kwadratowego takiego utwardzenia oraz stemplowania zabudowy torowiska (bez kosztu betonu i fazowania oraz wypełnienia szczelin dylatacyjnych).
- Prosiłbym również o napisanie kilku słów odnośnie szorstkości takiej nawierzchni z uwagi na planowany ruch autobusów i innych pojazdów samochodowych po torowisku. Czy ta nawierzchnia zapewnia odpowiednią przyczepność? Może mógłbym prosić o jakieś wyniki badań szorstkości?
- Czy do tego typu nawierzchni mogą Państwo zaproponować wysokiej klasy materiał do uszczelnienia szczelin dylatacyjnych w tej nawierzchni?
Uprzejmie proszę o odpowiedź i pozdrawiam, Jerzy