FORUM POSADZKOWE

budowlana społeczność internetowa

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

  • Strona:
  • 1

TEMAT: Torowisko - ozdobna nawierzchnia

Torowisko - ozdobna nawierzchnia 11 lata, 3 mies. temu #187

Szanowni Państwo, zwracam się z uprzejmą prośbą o poradę w zakresie planowanego wykorzystania Państwa materiałów w torowisku tramwajowym. Zajmujemy się wykonaniem projektu torowiska tramwajowego w Warszawie.

Z uwagi na negatywne doświadczenia z dotychczasową eksploatacją torowiska w ciągu tej trasy, rozważamy zastosowanie zabudowy torowiska wraz z warstwą ścieralną z betonu cementowego utwardzanego powierzchniowo i fakturowanego za pomocą stemplowania zamiast nawierzchni bitumicznej.

Chciałbym prosić o radę odnośnie Państwa produktów, które można zastosować do tej konstrukcji. Potrzebne są możliwe najtrwalsze rozwiązania z uwagi na prowadzony ruch autobusów o dużym natężeniu po tym torowisku.

W związku z powyższym kilka pytań:


  1. Czy jako utwardzenie można zastosować utwardzacz Extratop Enduro, który będzie potem stemplowany? (wzór stemplowania – bruk granitowy). Jeśli nie można zastosować utwardzacza Extratop Enduro, to prosiłbym o wskazanie innego o jak najlepszych parametrach wytrzymałościowych.
  2. Jakie kolory można zastosować dla tego wzoru stemplowania – interesuje nas kolor szary, ciemnoszary lub możliwie zbliżony do czarnego.
  3. Czy w technologii betonu odciskanego będzie możliwe uzyskanie zakładanych w projekcie pochyleń poprzecznych?
  4. Uprzejmie proszę o podanie oferty cenowej dla metra kwadratowego takiego utwardzenia oraz stemplowania zabudowy torowiska (bez kosztu betonu i fazowania oraz wypełnienia szczelin dylatacyjnych).
  5. Prosiłbym również o napisanie kilku słów odnośnie szorstkości takiej nawierzchni z uwagi na planowany ruch autobusów i innych pojazdów samochodowych po torowisku. Czy ta nawierzchnia zapewnia odpowiednią przyczepność? Może mógłbym prosić o jakieś wyniki badań szorstkości?
  6. Czy do tego typu nawierzchni mogą Państwo zaproponować wysokiej klasy materiał do uszczelnienia szczelin dylatacyjnych w tej nawierzchni?


Uprzejmie proszę o odpowiedź i pozdrawiam, Jerzy

Odp: Torowisko - ozdobna nawierzchnia 11 lata, 3 mies. temu #188

  • Bautech
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 147
  • Oklaski: 3
Szanowny Panie,

Posiadamy doświadczenie w przedmiotowym zakresie. Torowisko tramwajowe w technologii PressBeton zostało wykonane przy ul. Pilczyckiej we Wrocławiu. Kolor srebrzysto-szary, Generalny Wykonawca: Zbigniew Ziajka Przedsiębiorstwo Drogowe. Poniżej podajemy odpowiedzi na Pana pytania:


  1. Dla nawierzchni torowiska wykonanego w technologii PressBeton® zalecamy utwardzacz powierzchniowy Multitop Press. W przypadku zakładanej klasy betonu może być problem z wtarciem innych utwardzaczy na etapie wykonawczym.
  2. Kolorystyka Pressbetonu i wzory wykończenia nawierzchni znajdzie Pan na naszej stronie w zakładce PressBeton - kolory i wzory.
  3. Tak, spadki i pochylenia poprzeczne, podłużne wykonuje się bezpośrednio na wylanej płycie betonowej, a dopiero po wtarciu utwardzacza i rozłożeniu rozdzielacza, odciska wybrany wzór
  4. Cena materiałów i robocizny zależy od ilości m2 oraz w dużej mierze od lokalizacji inwestycji. Kosztorys ofertowy w oparciu o cenę materiału i/lub robocizny może sporządzić dla Pana nasz dział handlowy po szczegółowym określeniu parametrów oferty. Istotny dla kosztorysu w tym wypadku okaże się zakres robót wykonawczych, tj. Czy wykonawca nawierzchni pressbeton będzie wykonywał również płytę betonowa torowiska, czy ograniczy się jedynie do utwardzenia powierzchniowego nawierzchni oraz wykończenia – odciśnięcia wybranego wzoru? Dodatkowo kosztorys może zostać sporządzony z uwzględnieniem ceny i ilości betonu.
  5. Jak najbardziej wyniki badań współczynnika ‘K’ nawierzchni możemy udostępnić. Nasze doświadczenie w przedmiotowym zakresie wykazało wysoką skuteczność i jakość naszych rozwiązań w przedmiotowym zakresie. Polecamy zapoznanie się z realizacjami inwestycji torowisk tramwajowych oraz zatok autobusowych z wykorzystaniem naszych materiałów.
  6. Standardowo wypełnienie szczelin dylatacyjnych przy inwestycjach drogowych proponuje projektant drogowy, najczęściej są to rozwiązania bitumiczne. Z uwagi na zmienne warunki atmosferyczne oraz stosowane materiały odladzające nie chciałabym proponować naszych rozwiązań systemowych do szczelin typowo dylatacyjnych. Możemy zaproponować wypełnienia szczelin skurczowych oraz szwów roboczych, jeśli takie wystąpią.




Fot. Impregnacja świeżo wykonanej betonowej nawierzchni ozdobnej Pressbeton®. Zatoka przystanku autobusowego w Warszawie.

  • Strona:
  • 1

Regulamin i Polityka prywatności | projekt i wykonanie: agencja interaktywna Intermedium.pl